Media jam lime (edible lime)

آهک مربا مدیا (آهک خوراکی)

5/5
جهت تهیه برخی مربا‌ها (مثل کدو حلوایی یا پوست پرتقال و گریپ فروت که تلخ است) و ترد کردن آنها ، از آب آهک استفاده می شود. آب آهک تلخی پوست مرکبات را می‌گیرد و کمک می‌کند تا ظاهر میوه حفظ شود، از له شدن میوه جلوگیری می‌کند و جنسی ترد به مربا می‌دهد.

36,000 تومان

آهک مربا مدیا (آهک خوراکی) عطاری آنلاین معماریانی

آهک مربا مدیا (آهک خوراکی) عطاری معماریانی

آهک خوراکی چیست؟

یکی از محصولات عطاری آنلاین معماریانی آهک خوراکی می باشد که  یک نوع خاص از آهک فاقد هرگونه مواد ناخالص است . که از نظر شیمیایی فرمول آن به صورت هیدروکسید کلسیم بوده و بانام آهک هیدراته شناخته می شود. البته آهک خوراکی به صورت مستقیم برای طبخ غذا استفاده نمی شود بلکه عصاره آن که شیره آهک یا آب آهک نام دارد.

ترکیبات آهک خوراکی

آهک خوراکی ( به انگلیسی : Food grade slaked lime ) یک نوع خاص از آهک فاقد هر گونه مواد ناخالص است که از نظر شیمیایی فرمول آن به صورت هیدروکسید کلسیم Ca(OH)2 بوده و با نام آهک هیدراته شناخته می شود. خیلی از خانم ها با کاربرد این نوع آهک آشنا هستند زیرا از آن برای تهیه برخی مرباها استفاده می کنند. البته آهک خوراکی به صورت مستقیم برای طبخ غذا استفاده نمی شود بلکه عصاره آن که شیره آهک یا آب آهک نام دارد برای این منظور مصرف می گردد.

خواص آهک

حذف عوامل بیماری زا

به حالت پودر و جامد

رنگ سفید روشن

تولید نان ذرت

تهیه مربا

جهت تهیه برخی مربا‌ها (مثل کدو حلوایی یا پوست پرتقال و گریپ فروت که تلخ است) و ترد کردن آنها ، از آب آهک استفاده می شود. آب آهک تلخی پوست مرکبات را می‌گیرد و کمک می‌کند تا ظاهر میوه حفظ شود، از له شدن میوه جلوگیری می‌کند و جنسی ترد به مربا می‌دهد.

طرز تهیه آب آهک برای مربا

خوردن خود آهک برای بدن ما بسیار زیان آور است و در مواردی می تواند باعث مسمومیت شدید شود ، بنابراین باید ابتدا با روش تهیه آهک خوراکی برای مربا آشنا شویم. برای این منظور ما به آب آهک به روشی که گفته می شود نیاز داریم. همانطور که گفتیم ، آهک خوراکی نوع خاصی از این ماده به نام آهک هیدراته است که از نظر ظاهری به صورت پودری سفید رنگ و یکدست می باشد و کاملا تصفیه شده است تا مواد سمی و زیان آور آن حذف شود. پس دقت کنید که این ماده را از هر جایی نمی توان تهیه نمود.

عوارض احتمالی استفاده از آهک

توجه کنید که مصرف خوراکی هر نوع آهکی برای سلامتی مضرات بسیار زیادی دارد و نباید آهک را مستقیما خورد بلکه روش خاصی برای مصرف آن وجود دارد. برای این منظور ، پودر آهک را در آب می ریزیم و مدتی صبر می کنیم تا آهک ته نشین شود و فقط آب زلال روی آن را استفاده می کنیم. به این ترتیب هم از مضرات آن دوری نموده ایم و هم اینکه آهک ، ویژگی های مثبت خود را به آب می دهد و می توانیم از این آب آهک استفاده کنیم.
کاربرد آهک برای مربا و پخت و پز برخی مواد غذایی چیست؟

در صورت ترکیب نوع خاصی از پودر آهک به نام آهک هیدراته (که دارای فرمول مولکولی هیدروکسید کلسیم است) با آب ، مایع شفاف و بی رنگی به نام شیره آهک یا آب آهک به دست می آید که خواص مناسبی در آشپزی دارد. البته باید توجه داشت که برای این منظور نمی توان از هر نوعی اهک استفاده کرد بلکه باید از آهک هیدراته کاملا تصفیه شده استفاده نموده که به آهک خوراکی هم معروف است. آب آهک به دست آمده از آهک خوراکی برای تلخی گیری و ترد شدن بعضی از مربا ها مثل مربای کدو حلوایی ، مربای سیب ، مربای پوست پرتقال و مربای گریپ فروپ که تلخی خاصی دارند بسیار مفید است. همچنین استفاده از آب آهک برای مربا باعث می شود تا میوه استفاده شده پس از پخت ، شکل اولیه خود را به خوبی حفظ کند.

وزن 1000 کیلوگرم

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آهک مربا مدیا (آهک خوراکی)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولاتـــ جدید

NEW

220,000 تومان
5/5
190,000 تومان
5/5
220,000 تومان
5/5